Kablolu İnterneti USB İle Android Cihazda Kullanmak

Merhaba arkadaşlar, Android konusunda yalnızca kablolu modemi olan ve bu modem üzerinden Android cihazı ile internet bağlantısı kurmak isteyen arkadaşlara yardımcı olmak istedim.

Öncelikle ben de yalnızca bir kablolu modeme sahibim ve bu modemi telefonum ile kullanmak istiyordum uzun zamandır. Bunu bir süre araştırdım ve bu konuya ulaştım. Bu uygulamayla telefonumu USB kablosu ile bilgisayara bağlayıp, ardından telefonumdaki internet gerektiren işlerimi de bununla halledebiliyorum. Mutlaka ihtiyaç duyan insanlar vardır ve ben de bunu paylaşmak istedim. Ayrıca Google Play' den uygulama da indirebilmekteyiz bu sayede.

İlk önce, bu uygulamayı Samsung Galaxy Gio' da denedim ve başarılı sonuç aldım. Bazen yazılımdan kaynaklanan kopmalar yaşanabiliyor. Bu da güncel sürümlerde düzelir sanırım. Öncelikle yapılması gerekenler :


  • Cihazınız mutlaka Root yetkili olmalıdır. 
  • Samsung telefonlar için anlatmaktayım, mutlaka Samsung USB Driver bilgisayarınızda yüklü olmalıdır. 
  • NET FrameWork yüklü olmalıdır, onu da internet edinerek yükleyebilirsiniz.
  • Ayrıca bu işlem için olmazsa olmaz olan şu dosyayı indirmeniz gerekmektedir ve bunu masaüstünde AndroidUSBTool diye bir klasör içerisine çıkartınız. Bu işlem için WinRAR kullanabilirsiniz.

Üstteki gerekçeleri tamamladığımıza göre artık işleme geçebiliriz.

Alttaki işlemleri adım adım uygulayınız ve fotoğraflardan faydalanınız! Cihazınıza gelebilecek hiçbir zarardan sorumlu değilim.

  • Öncelikle telefonumuzdan Mobil Veri'yi aktif hale getiriyoruz. Yani cihazdaki interneti açıyoruz. Mobil Veriyi nasıl açacağınızı bilmiyorsanız şu yolu izleyiniz : 
       Menü > Ayarlar > Kablosuz Özelliği ve Ağlar > Mobil Ağlar > Veri Etkin

  • Mobil Veriyi aktif hale getirdik ve şimdi bir ayar daha yapmamız gerekli. Şu yolu izliyoruz ve USB Hata Ayıklama' yı aktif hale getiriyoruz : 
      Menü > Ayarlar > Uygulamalar > Gelişim > USB Hata Ayıklama (Diğer bir adı Android Hata Ayıklama' dır.)

  • Hata Ayıklama moduna aldıktan sonra şimdi geriye yalnızca basit şeyler kaldı. USB kablomuzu alıp bir ucunu telefona diğer ucunu bilgisayar takıyoruz ve -bilgisayara veya cihaza göre değişebilir- bir kaç saniye bekliyoruz. 


UYARI : USB kabloyu telefonunuza bağladıktan sonra telefonunuz bilgisayarı algıladığında cihaz içerisinden USB Depolama Birimi' ni açmayınız.


Telefonumuz ile olan işimizi tamamladık. Şimdi bilgisayara geçelim.Yukarıda verdiğim USB Driver' ı indirdiğinizi varsayarak devam ediyorum...



Şimdi, indirmiş olduğumuz ve masaüstünde AndroidUSBTool isimli klasöre çıkardığımız ana uygulamamızı açacağız. Klasöre girip, AndroidTool yazan exe' yi çalıştırın. Sıra cihazımızı uygulamaya tanıtmakta, bunun için üstte yazan Refresh Devices' e tıklıyoruz ve eğer USB Driver' ı yüklerken her şey yolunda gittiyse direk olarak cihazımızı görecektir.Cihazımız ekranda çıktıktan sonra Connect düğmesine basıp bir dakika kadar bekleyelim...









Bu bekleme süresi içerisinde telefonunuz elinizde bulunsun, Super User izni isteyecektir. İzni verin aksi halde bağlantı sağlanamaz. İzni
verdikten sonra USB Tunnel isimli bir program kurulacaktır. Bu programa girin ve ekranında Connect yazısını bekleyin. Connect yazısı geldiği anda internet bağlantınız tamamlanmış demektir.



TAG