Head Soccer - Android ve iOS Futbol Oyunu İncelemesi

Merhabalar, yeni bir incelemeyle karşınızdayım. Bu sefer güzel bir futbol oyunu olan ve aynı zamanda benzeri Flash oyunları da olan Head Soccer' ı inceleyeceğiz.

Öncelikle oyun için Google Play' de tonla küfür,laf edilmiş. Yok efendim oyun sorunlu vs. gibi. Ben Galaxy Gio gibi düşük seviyeli bir telefonda gerçekten sıfır sorunla oynadım bu oyunu ( yaklaşık ara vermeden 1 buçuk iki saat ) , ha eksikleri vardır ona bir şey demeyeceğim fakat sistemsel olarak oyunda hiçbir sorunla karşılaşmadım. Ne durduk yere kapanma, ne donma, hiçbir sorun oluşmadı.

Oyuna hemen hızlı bir giriş yapacak olursak, amaç ile başlayalım. Oyundaki amaç aslında isminden bile belli.
head soccer
Küçükken oynadığımız o koca kafalı adamların olduğu tarzda bir futbol oyunu ve amaç bu adamların özelliklerini geliştirerek ve özel güçlerini kullanarak karşı tarafı malup etmek.

Oyunun Options (Ayarlar) ekranında her türlü ayarı kurcalayabilirsiniz, ayrıca Türkçe desteği de mevcut. Ama Türkçe' yi fazla geliştirememişler sanırım, dili seçtikten sonra oyun içerisinde bazı bölümler yine de Türkçeleşmiyor.

head soccer
Arcade, Tournament ve Survival olmak üzere üç oyun modu var. Ayrıca ek olarak menüde Multiplayer da bulunmuyor, tıkladığımızda "Yakında..". diye bir mesajla karşılaşıyoruz. ( Bu özellik şuanda gelmiş olabilir, benim kullandığım sürümün güncel olduğundan emin değilim. )

Oyun modumuzu seçerek hemen dalıyoruz içeriye. Açılan ekranda farklı ülke karakterleri var, 30 tane. Ancak oyuna ilk girişiniz yalnızca bir tanesi açık ve ilk oynayışınızda oyun zorlayabiliyor. O bakımdan aşırı zorlayıcı gibi geldi bana, kötü özelliklerinden birisi bu. Açık olmayan karakterleri çeşitli oyun modlarında çeşitli galibiyetler ile açabiliyorsunuz. Karakterimizi seçtiğimiz ekranda sol alttaki Upgrades ve Costume
head soccer

butonlarını görüyoruz. Upgrades ile maçlardan kazandığınız puanlarla karakterinizin hız, şut atma, zıplama, güç gibi özelliklerini güçlendirebilirsiniz. Emin olun buna çok ihtiyaç duyacaksınız. :) Costume bölümündekileri farklı takımları yenerek açabilirsiniz. 

Play diyip başlama vuruşunu yapıyoruz. Sağ-Sol butonları ve Özel Güç,Zıplama ve Şut butonları mevcut. Yeri geldiğinde bunları çok iyi kullanmalısınız. Eğer benim gibi küçük ekranlı bir telefonda oynuyorsanız ve büyük parmaklara sahipseniz butonlar sizi zorlayabilir. Sizi bilmem ama bana oldukça küçük gibi geldi, benim için bir diğer kötü özellik de bu.

head soccer

Oyunda normal şut, zıplama ve hareket özelliklerinin aksine özel güçlerin bulunduğunu söylemiştim. Bu özel güçleri üstteki Power kutucuğunun dolmasıyla beraber Power butonu aktifleşecek ve kullanabileceksiniz. Size vereceğim tüyo (doğrusu oyunun bir kısmında yazıyordu bu); rakibiniz özel şut kullanırken o ilk efekt geçtiğinde tam vuracağı sırada Jump tuşuna basarak kendinizi siper etmenizdir, yoksa gol kaçınılmaz bir son olabilir :).

Aslında oyundaki bütün özellikleri anlatmak isterdim, farklı rakiplerden tutun, çok güçlü karakterlere kadar bir çok şey var ama bunları oynayarak sizin görmeniz daha iyi olur. Son olarak oyunun iTunes ve Google Play linklerini vereyim.

Oyunu iTunes' dan veya Google Play' den bedavaya edinebilirsiniz.
TAG